Bartosz Nowak

Bartosz Nowak

Student studiów magisterskich na Wydziale Wokalnym Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu w klasie śpiewu solowego prof. Piotra Łykowskiego i dr hab. Olgi Ksenicz. Swoją edukację muzyczną rozpoczął w 2009 roku, w Państwowej Szkole Muzycznej II st. im. Fryderyka Chopina w Opolu, w klasie śpiewu solowego Rafała Żurakowskiego, którą to szkołę w 2013 roku ukończył z wyróżnieniem. W 2016 roku z wyróżnieniem ukończył studia licencjackie w Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu. Działalność koncertową zainaugurował polskim prawykonaniem II Symfonii D-dur „Romeo i Julia” Alfonso Regi wraz z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Opolskiej w 2011 roku. W swoim dorobku ma również wykonanie z Orkiestrą Symfoniczną oraz Chórem Filharmonii Opolskiej partii tenorowej w „III Litanii Ostrobramskiej” Stanisława Moniuszki. W 2013 roku został zaproszony do wykonania Gali Operowej w Filharmonii Opolskiej pod dyrekcją Jewgienija Wołyńskiego. Wraz z Orkiestrą Symfoniczną i Chórem Filharmonii Opolskiej pod dyrekcją Bartosza Żurakowskiego wykonał partie solowe w utworach: Stanisława Moniuszki „Pieśni żałobne”, Józefa Elsnera Msza e-moll op. 88 oraz Ludwigavan Beethovena „Fantazja na fortepian, chór i orkiestrę op. 80”. W roku 2015 artysta wziął udział w koncertowym wykonaniu opery Czarodziejski Flet W. A. Mozarta z towarzyszeniem Orkiestry Symfonicznej Filharmonii Dolnośląskiej, wykonując partię Tamina, współpracował z łódzkim Teatrem Muzycznym kreując postać Camille’a de Rossillon w Wesołej Wdówce F. Lehara, natomiast w 2016 roku wziął udział w przekrojowym koncercie Rossini Saute z towarzyszeniem Kameralnej Orkiestry NFM Leopoldinum. Wraz z Polsko-Niemiecką Młodą Filharmonią wykonał partię tenorową w Requiem d-moll KV 626 W.A. Mozarta podczas koncertów w kraju oraz za granicą, natomiast wraz z Południowoniemieckim Chórem i Orkiestrą Lekarzy pod dyrekcją Mariusa Poppa wykonał partię tenorową w Stabat Mater Gioacchino Rossiniego. Współpracował również m.in. z Polską Filharmonią Sinfonia Baltica oraz Orkiestrą Reprezentacyjną Wojsk Lądowych we Wrocławiu. W 2017 roku artysta został zaproszony przez Stockholm University of Opera do wzięcia udziału w spektaklu "Beyond the masks"- obszerne fragmenty oper W.A. Mozarta Don Giovanni oraz Cosi fan tutte. Współpracuje z Teatrem Muzycznym Castello, gdzie wykonuje partie Camille'a de Rossillon w Wesołej wdówce F. Lehara oraz Alfreda w Zemście nietoperza J. Straussa. W kwietniu 2018 r.miał miejsce debiut artysty na profesjonalnej scenie operowej w roli Pedrilla w Uporowadzeniu z seraju W.A. Mozarta na deskach Warszawskiej Opery Kameralnej. Artysta stale rozwija swoje umiejętności podczas kursów mistrzowskich oraz warsztatów, prowadzonych m.in. przez Thomasa Hampsona, Thomasa Heyera, Gerharda Kahrego, Mario Diaza, Maestrę Teresę Żylis-Gara, Eugeniusza Sąsiadka i in. Młody śpiewak uczestniczył w licznych festiwalach muzycznych: II. Międzynarodowy Festiwal Muzyczny Belle Voci w Brzegu Dolnym, 49. i 52. Festiwal Wratrislavia Cantans we Wrocławiu, XI Festiwal Gaude Mater Polonia Wincenty z Kielczy In memoriam, II Letni Festiwal Kultury Polonia Cantans we Wrocławiu, 21. Festiwal Muzyki Wiedeńskiej we Wrocławiu, IV Międzynarodowy Festiwal im. Felixa Mendelssohna-Bartholdy’ego w Dusznikach-Zdroju oraz współpracował z takimi dyrygentami, jak: Jewgienij Wołyńskij, Benjamin Bayl, Young Chil Lee, Bartosz Żurakowski, Bohdan Jarmołowicz, Jan Ślęk, Marcin Sompoliński, Mariusz Dziubek, Sławomir Chrzanowski i in.

Powrót do góry